söndag 26 april 2009

Premiärseglats till Kökar



Nu har Paulina II varit till Kökar för första gången i år. På torsdag morgon var det disigt och helt vindstilla då jag sökte mig mot Lumparn. Vinden kom först när jag närmade mig Ängö. Sen blev det en fin seglats till Kökar. Jag skulle ta mig till Rågholmsfjärden och på grund av det extremt låga vattenståndet var jag lite spänd på om jag överhuvudtaget skulle ha tillräckligt med vatten under kölen. Det lyckades emellertid och efter ett tag kunde jag ankra i den nya blivande hemmahamnen norr om Karlbyströmmen. - Jag har också fått löfte om att sätta ut en boj för framtida behov och det känns otroligt skönt

På fredagen blev det sen hemfärd och nu hade jag skaplig vind under hela den 40 sjömil långa resan. Det blev sen kväll innan Paulina II låg vid sin gamla hemboj och mörkret föll innan jag var i land och kunde ta mig hemåt i den mörknande natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar