onsdag 23 september 2009

Leva - hålla sig vid liv



Nu är det oåterkalleligt! Det är slut på seglingssäsongen. Jag seglade till Finström i alldeles strålande höstväder under söndagen. Vinden var lagom. Temperaturen liknade sommar och jag borde vara nöjd med tillvaron, men icke! På måndagen var det dags för avriggning och nu inväntas en lämplig kran som kan lyfta Paulina II från sitt rätta element. Sen skall hon landtransporteras till Tärnebolstad för att invänta nästa vår (som just nu känns fruktansvärt avlägsen). Än så länge är hon i sjön, men utan mast och värdighet.

Jag inleder nu den delen av året som jag håller mig vid liv. Den delen som just avslutats är den då jag lever. Jag försöker intala mig att det finns så mycket fint att göra också då båten är på land. Man kan ströva i skogen, fotografera, njuta av höstmörkret i väntan på skridskosäsongen och inte minst läsa en massa intressant litteratur. Allt detta försöker jag trösta mig med. - Jag var faktiskt ner till Grönvik och fotograferade sjöhävningen efter ett dygns västlig kuling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar