lördag 8 maj 2010

Solglitter med försmak av sommaren


Både hustrun och jag blev engagerade i "Skolmusik Åland 2010" och jag kunde inte avhålla mig från att ta mig till fasta Åland per segel. På torsdag morgon då jag rodde till Paulina II var det rimfrost på däcket men solen sken från en klar himmel och bådade gott för resten av dagen. Jag kunde njuta av en svag sydväst som transporterade mig de fyrtio nautiska milen till Tärnebolstad i Finström. Glittret i motljuset kunde ha förlett mig att tro att det var sommar, trots att björkarna knappt fått mössöron! Men seglatsen var njutbar!

3 kommentarer:

  1. Hejsan Paul. Det ser gött ut! Vi mastar på idag och här är det inte mysigt idag 7 grader och småregn.

    SvaraRadera
  2. Hej Tyra! Vi får nog sommar i år också

    SvaraRadera
  3. Oj, vad det ser härligt ut! Man längtar till sjöss... Noterar att frälsarkransen har rätt adress...

    SvaraRadera