fredag 9 december 2011

Högvatten!

Igår kände jag på mig att det kunde vara en bra dag att ta upp lillbåten. Jag körde en runda i Rågholmsfjärden innan jag körde till Kersas båthus och tog av snurran och lyfte den i land. Plockade ur tanken och diverse tampar och drog sen båten på det torra med en fyrskuren talja. Vännen Inge kom sen och hjälpte mig med att vända båten med kölen i vädret.
Säsongavslutning

I väntan på vintern

Högvatten i Värvan

I morse när jag steg upp var det storm på gång och vattenståndet steg snabbt till nära 90 cm över normalvattenstånd! Jag var ner till Värvan och tog några bilder för att dokumentera vattenståndet som då redan sjunkit med närmare 20 cm. - Lovartslanden får en hel del påfyllning med material som flyter och lä-landen blir av med grejer. Många bryggor far illa vid sådana tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar