måndag 8 april 2013

Båtjobbet i gång!

April månad har inletts med ovanligt kylslaget väder. Normala vårar brukar jag inleda båtens vårrustande redan tidigt i mars. Så icke i år! Den andra april körde Ingmar ut båten från hallen och jag började med slipandet av friborden som skall få ny färg. Hela förra veckan tillbringade jag i Hellsö och slipade och slipade. Friborden blev klara men det värsta jobbet återstod: bottenfärgens avslipning. Det måste bli av i år då jag skall byta typ av färg. Det är ett synnerligen dammigt jobb. Hustrun trodde att jag led av "tifus" när jag kom hem efter att ha slipat första dagen. Allt som var synligt av ansiktet utanför skyddsglasögonen och andningsskyddet var blått då jag kom hem.
   Idag blev grovjobbet klart men mycket återstår innan penslarna kommer fram och den 33 åriga damen skall få en liten ansiktslyftning inför sommarens färder.
All makeup fattas än så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar