onsdag 1 maj 2013

Första sjösättningen!

Idag sjösattes lillbåten och en liten testrunda utfördes i Rågholmsfjärden. Testet utföll till skepparens belåtenhet. Den 26-åriga snurran startade bra och gick som den ska. Nu kan skepparen koncentrera sig på att få Paulina II sjöklar. Friborden har i dag fått lite grundfärg och om vädret tillåter blir det fortsättning i morgon. Kanske blir hon segelklar så småningom. - Det har varit en seg vår när det gäller målningstemperaturer!
Askeladden klar för användning

Paulina II väntar på sin tur

3 kommentarer:

  1. Hej på dig Palle!

    Jag heter Ernie Söderlund, och vi bor nära till Chicago. Efter jag såg din blog, insåg jag att du en gång var granne till mina kusiner i Tärnebolstad, familjen Kronstam. Min farmor växte upp på Norrgård faktisk. Hon flytade till USA 1904. Om jag förstår sacker rätt, din dotter bor på Södergård nu, va? Sista gången jag var i Tärnebolstad blir snart för fyra år sen. Då var Bertil, Signe, och Birgitta fortfarande i livet.

    Jag älskar att segla också. Vi har just kommit tillbacka från Junfru Örarna där vi seglade 8 dagar. Det brukar vi göra varje år. På fredag, ska vår båt (Catalina 350) sjösättes. Vi ser fram emot att segla hella sommaren på Lake Michigan.
    Min epost address är: esoderlund@braeburnonline.com. Om du är interessarad, jag har några kort som du kanske skulle tycke om ---- segling och Tärnebolstad.
    Hör av dig!

    E.S.

    SvaraRadera
  2. Hej Ernie!Tack för din kommentar. Det stämmer att jag och min fru Kerstin bodde i Tärnebolstad nästan trettio år. Nu är det vår äldsta dotter som bor i huset med sina barn. Själv bor jag nu på Kökar sen fyra år tillbaka. Det var roligt att höra av dig. Vi håller kontakten.
    Mvh Paul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,vi hörs. Lycka till med att få segelbåten sjöklar.

      E.S.

      Radera