måndag 11 april 2016

Stadsresa med en kort avstickare till Finström

Bottenfärgförrådet visade sig vara för litet och jag beslöt att ta mig till örikets metropol för att råda bot på olägenheten. Färjan från Kökar avgick klockan 0900. Strax före fotograferade jag platsen för uppförandet av ett nytt radhus i Finnö by.
Klockarhägnan i Finnö


Efter att ha uträttat mina ärenden och gjort en snabbvisit till Finström återvände jag till Kökar strax efter klockan 2030. Då hade vyn från vår altan förändrats drastigt och plötsligt stod en huskropp i kvällsljuset. Fem nya lägenheter skall inrymmas i detta hus och bostadsbristen på Kökar blir betydligt lindrigare. - Intet är som förr i byggbranschen skulle våra timrande förfäder ha sagt!
Samma plats tolv timmar senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar