fredag 6 maj 2011

Premiärtur

Inge och Agneta med Svanen och jullan på släp
I går när jag var ut med färskvatten till Paulina II och gjorde henne sjöklar kom Inge och Agneta och Peppe och Kicki med sina båtar. De var på väg ut till Fölskär för att njuta där i några dagar. Jag körde efter dem med Askeladden och tog några bilder i Karlbysund innan jag återvände till mitt.

Paulina II slörar på w-sidan av Hamnö
Idag blev det sen premiärseglats med Paulina II. Hustrun och jag gjorde bara en tripp på några timmar från Rågholmsfjärden via Hallonskär och ut till Kökarfjärden. Vinden var 4-5 m/s från SSW och det var en njutbar kryss trots att lufttemperaturen var låg. Solen sken och framfarten var hyfsad. - Under slören - länsen hemåt blev det fika som smakade bra. - Nu är säsongen äntligen i gång, några veckor senare än vanligt.

2 kommentarer:

  1. Blir lite Kökarsugen. Måste bli en tur ut i sommar..

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag att du skall ta dig tid till!

    SvaraRadera