tisdag 23 oktober 2012

Höstaktiviteter

Onsdagen den 10 oktober var det dags för årets sista seglats med Paulina II. Jag seglade runt Kalen för att ta mig till Karlby gästhamn. Vinden var frisk och de tio distansminuterna gick på 2 h 20 min.
   Följande dag for hustrun och jag till Gävle och tillbringade nästan en hel vecka hos sonens familj och kunde umgås med barnen ( två år respektive knappa två månader gamla ) Det var ett kärt återseende.
Väster om Kalen på väg till Karlby

Snart tömd på inventarier
   Då vi återkom hem till Kökar från Gävle var det båt-tömning som gällde ( mellan regnskurarna ). Segel, dynor, filtar, sovsäckar, linor m.m. skulle fraktas hem till vinterförvaring. Det var nästan ett par dagars jobb! - Nästa steg är nedriggning och båtupptagning. Innan dess skall en tur upp till barndomslandet förverkligas med förhoppningar om några soliga höstdagar som kunde avnjutas i Vasa skärgård.
Hustruns odling i oktobersol
   Någon solglimt har det varit hittills under oktober och då passade jag på att föreviga "terassodlingarna" vid Horsklint.
  
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar