måndag 13 januari 2014

Kontrast

Jag kom till Vasa natten mot fredagen den 10.1 i blött före. Den sista hundra kilometern började ett svagt snöfall och temperaturen sjönk till nära 0 grader. Bor med min syster i mors lägenhet. Mor ligger på Vasa centralsjukhus där vi besöker henne dagligen. Hon är glad att se oss men är väldigt trött så besöken är inte så långvariga. Det är ännu inte helt klarlagt vad som förorsakat hennes besvär men det ser bättre ut nu.
   Det började snöa redan på fredagen och temperaturen föll under natten till lördagen till -8 grader. Följande dag blev det -15 grader och riktigt vinterväder. Bilarna vill ha motor- och kupe´värme för att vi ska må bra då vi trafikerar till sjukhuset. Det går bra med lång kabel från mors balkong.
   Jag blir kvar här i Vasa åtminstone till nästa söndag för att avvakta hur mors hälsotillstånd utvecklas. Hon kan inte bo utan ständig tillsyn så någon sorts arrangemang måste ordnas då hon skrivs ut från sjukhuset.
   Idag körde jag min gamla Golf till verkstad för att få bakre stötdämparna bytta. Bilen började bete sig lite haltande! 
Biblioteksgatan från mors köksfönster

Bilarna får lite värmebehandling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar