lördag 17 oktober 2015

Oktobernjutning!

Dotterns bok om Valdemar Nyman kom ut och hustrun och jag passade på att bevista en trevlig tillställning på Finströms bibliotek där dottern berättade om boken. Ett fyrtiotal intresserade kom för att lyssna.
   Vädret har hittills under oktober varit extremt vackert och varmt. På torsdag eftermiddag började jag förbereda avmastning av Paulina II. Lossade på vant och stag och på kvällen kom vännen Inge med traktor, trailer och liten grävmaskin och lyfte av masten vid Brudhäll. - Under fredagen tog jag loss vant och stag och bar masten till vinterförvaring under en takfot vid Brudhäll. Vant och stag bar jag upp på vinden hemma. Vädret var fint under eftermiddagen och jag beslöt att göra ännu en tur med Paulina II trots att hon nu var degraderad till enbart motordrift med masten och seglen på land. Jag körde i en svag SE mot söder och ut genom Håkosströmmen mot Kökarfjärden. Avnjöt eftermiddagskaffe under gång och fick en gammal sjö emot mig efter att ha passerat Inre Jusskär. Det var en njutningsfull eftermiddag!
Stäven mot Inre Jusskär

Tillbaka till Brudhäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar