onsdag 21 januari 2009

"Läkarbesök" och IT-problem


Min ålderstigna trotjänare har äntligen fått komma under behandling. Han har under en lång tid lidit av en åkomma. Den har gett sig till känna på ett aningen genant sätt: en mörk pöl under hans lekamen! Nu fick han äntligen komma till "doktorn" som hade metoder för att bota den genanta åkomman. Jag kan nu till och med tänka mig att förlänga trotjänarens kontrakt! Han får fortsätta med att flytta mig och mina pinaler till stranden både vinter och sommar.

En annan sak som också vållat mig huvudbry den senaste tiden är investeringen i en laptop. Vem skulle ha anat att den hade egenheter som jag fick tampas med för att kunna använda den överhuvudtaget. Strul med e-posten, kompatibilitetsbekymmer i kommunikationen med skrivaren m.m. - Men i övrigt är livet faktiskt inte en lek, det är också en dans på rosor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar